check Gratis verzending vanaf € 119,00
check Retourneren tot 14 dagen
check Betaal over 30 dagen
check Groothandel - B2B

Retourneren en klachten

Hoe retourneer ik goederen?

 

Als u besluit het product terug te sturen, moet u zelf de retourkosten betalen en de verzending regelen.

 

Zijn retourzendingen en omruilingen van goederen uit het buitenland gratis?

 

Nee, wij nemen de kosten voor het retourneren of ruilen van goederen niet op ons en wij regelen geen verzending vanuit andere landen op onze kosten. Alleen in Polen zijn retourzendingen gratis (zie algemene voorwaarden).

 

Hoe ruil ik het product?

 

Goederen ruilen houdt in dat u het gekochte product terugstuurt en een nieuwe bestelling plaatst. Als u bijvoorbeeld een motorjack hebt besteld maar het bleek te klein te zijn, gebruik dan het Vriendelijk formulier (u vindt het hier) en retourneer de goederen, en koop het jack in de grotere maat in een aparte bestelling. Wij willen u erop wijzen dat ruilen alleen mogelijk is als de prijzen van de producten elkaar overlappen.

 

Hoe retourneer ik een product of dien ik een klacht in?

 

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat elke klant in onze winkel toegang heeft tot alle consumentenrechten. Voor uw gemak bieden wij twee formulieren voor het retourneren en reclameren van producten: met en zonder toegang tot internet.

 

Een product retourneren of klacht indienen wanneer u toegang tot internet hebt:

 

  1. Ga naar de website www.gmoto.pl/reklamacje.

  2. Vul het Vriendelijk Formulier in. Het kost u slechts enkele minuten!

  3. Binnen 24 uur (alleen op werkdagen) na het indienen van uw aanvraag neemt onze specialist telefonisch of per e-mail contact met u op en laat u weten hoe u verder moet gaan.

 

Een product retourneren of klacht indienen wanneer u geen toegang tot internet hebt:

 

  1. Vul leesbaar het papieren retour- of klachtenformulier in dat wij bij uw bestelling in het pakket doen. Hebt u geen formulier? Geen probleem, u kunt het downloaden op https://cnt.gmoto.pl/content/zwrot.pdf (toegang tot internet vereist).

  2. Pak de goederen die u wilt retourneren of waarover u een klacht wilt indienen veilig in. Voeg het ingevulde retour- of klachtenformulier en uw kassabon/BTW-factuur bij het pakket. Als u uw kassabon kwijt bent, zorg er dan voor dat u deze in de daarvoor bestemde ruimte op het papieren formulier markeert.

  3. Stuur het pakket naar "Sklep Gmoto, ul. Tadeusza Kościuszki 78, 37-100 Łańcut". Na ontvangst en controle van het pakket zal onze specialist contact met u opnemen.

 

Waar kan ik het bestelnummer op de factuur vinden?

 

U vindt het bestelnummer op de factuur op twee plaatsen: onder de streepjescode rechtsboven op de factuur en onder de overzichtstabel van de bestelling in het midden van de factuur aan de linkerkant (zie onderstaande afbeelding).

 

Waar kan ik mijn bestelnummer op mijn kassabon vinden?

 

U vindt het bestelnummer onder de streepjescode onderaan de kassabon (zie onderstaande afbeelding).

 

Hoe lang duurt de verwerking van mijn klacht of retour?

 

We hebben 14 werkdagen om een klacht of retourzending te verwerken. Meestal verwerken we deze veel sneller, binnen een paar werkdagen. Er zijn echter gevallen waarin het klachtenproces langer dan 14 dagen duurt, omdat het bijvoorbeeld afhangt van de leverancier of producent van de goederen.

 

Ik heb geen papieren retour- of klachten formulier. Waar kan ik er een downloaden?

 

U kunt een papieren retour- of klachtenformulier downloaden op: https://cnt.gmoto.pl/content/zwrot.pdf.

 

Vergeet niet dat de snelste en voordeligste manier om een product te retourneren of te reclameren het elektronische Vriendelijk Formulier is, die vindt u hier.

 

Het geleverde product is beschadigd/defect. Wat moet ik doen?

 

Als een geleverd product beschadigd of defect is, kunt u het eenvoudig retourneren door het Vriendelijk Formulier in te vullen. Bekijk hoe dat te doen.

 

Ik heb een product ontvangen dat niet overeenkomt met mijn bestelling. Wat moet ik doen?

 

Als uw pakket een product of producten bevat die niet bij uw bestelling horen (bijv. wij hebben u een product of producten gestuurd die u niet hebt besteld), vul dan het Vriendelijk Formulier in en onze specialist neemt binnen 24 uur contact met u op (alleen op werkdagen) Bekijk hoe dat te doen.

 

Kan ik de goederen onder rembours terugsturen?

 

Wij accepteren geen rembourszendingen. Als u de goederen naar ons wilt terugsturen, vul dan het elektronische of papieren retour- of klachtenformulier in. Bekijk hoe dat te doen, om producten correct naar ons terug te sturen.

 

Hoe verpak ik de goederen die ik wil retourneren?

 

De goederen moeten zorgvuldig worden verpakt, zodat ze tijdens het transport niet beschadigd raken. U hoeft niet dezelfde verpakking te gebruiken als waarin u het pakket hebt ontvangen.

 

Ik heb geen kassabon met mijn bestelnummer erop en ik wil de goederen terugsturen. Wat moet ik doen?

 

Als u geen kassabon of btw-factuur hebt met uw bestelnummer erop, log dan in op uw Gmoto-account en ga naar "Mijn bestellingen". U vindt uw bestelnummer ook in de sms'jes en e-mails die betrekking hebben op uw bestelling.

 

Vergeet niet dat u bij het invullen van een elektronisch of papieren retour- of klachtenformulier in het daarvoor bestemde veld moet aangeven dat u geen aankoopbewijs (kassabon of btw-factuur) hebt.

 

Hoe ziet een terugbetaling eruit?

 

Als u een product van uw bestelling retourneert, ontvangt u een volledige terugbetaling op uw bankrekening. U geeft uw bankrekeningnummer op voor de terugbetaling wanneer u het elektronische of papieren retour- of claimformulier invult. Het geld wordt binnen 72 uur op de opgegeven rekening bijgeschreven!

 

Ik heb geen garantiekaart bij het product ontvangen. Betekent dit dat ik geen klacht kan indienen?

 

Elk product heeft een fabrieksgarantie en kan een klacht indienen, maar dit wordt van geval tot geval bekeken. Uitzonderingen op deze regel zijn elektrische onderdelen, waaronder lampen, spoelen, elektrische installaties en spanningsregelaars. Let op: motoraccu's kunnen alleen in aanmerking komen voor garantie als ze een garantiekaart hebben.

 

Kan ik een gebruikt product retourneren?

 

Alleen producten die geen gebruikssporen vertonen, kunnen worden geretourneerd. Als echter blijkt dat het product dat u hebt gekocht defect is tijdens het gebruik, dan kunt u het terugsturen. In het geval van mechanische onderdelen is een bewijs van correcte montage vereist om de retourzending te verwerken.

 

Als u een product terugstuurt, voeg dan alles bij wat u bij de aankoop hebt ontvangen (bijv. een intacte doos, gebruiksaanwijzing, garantiekaart, enz.) Kleding, schoenen en helmen moeten voorzien zijn van de originele labels. In de online winkel staat op de productpagina's van producten die niet geretourneerd kunnen worden de volgende informatie.

 

Ik heb geen kassabon en ik wil de goederen terugsturen. Wat moet ik doen?

 

Wanneer u een product retourneert waarvoor u geen aankoopbewijs (kassabon of btw-factuur) hebt, moet u het vakje "Ik verklaar dat ik mijn kassabon kwijt ben" aankruisen op het elektronische of papieren retour- of reclamatieformulier en er direct naast ondertekenen.

 

Als ik een product terugstuur en omruil voor een ander, moet ik dan betalen voor de verzending van de nieuwe goederen?

 

Het retourneren van goederen is gratis als u het elektronische Vriendelijk Formulier gebruikt. Aan de andere kant wordt het vervangen van een product behandeld als een nieuwe bestelling, dus u betaalt zelf voor de verzending. Als het retourneren en omruilen van het product echter te wijten is aan een fout van onze kant, dan is het hele proces volledig gratis, ongeacht of de klacht per e-mail, telefoon of post wordt ingediend.

 

Wat te doen als het aantal producten op de kassabon/BTW-factuur niet overeenkomt met het aantal producten in het pakket?

 

Als het pakket dat u hebt ontvangen niet beschadigd was (tape of verpakking), gebruik dan het Vriendelijk Formulier, waarmee u snel kunt melden dat de inhoud van het pakket niet overeenkomt met uw bestelling. Binnen 24 uur (op werkdagen) zullen wij u informeren over de verdere procedure. Onze specialist zal telefonisch of per e-mail contact met u opnemen.

 

Wat moet ik doen als ik een beschadigd pakket ontvang?

 

Alle bestellingen worden door ons met de grootste zorg ingepakt, zodat uw gekochte producten goed beschermd zijn. Vergeet niet dat elk pakket is afgeplakt met het Gmoto-logo van het bedrijf. Mocht de tape of verpakking beschadigd zijn, open het pakket dan in het bijzijn van de koerier om te controleren of de inhoud overeenkomt met de bestelling en of de goederen tijdens het transport niet beschadigd zijn.

 

Als de producten beschadigd zijn of als er iets ontbreekt, is de koerier verplicht om een schaderapport op te stellen (hij hoeft dit niet onmiddellijk te doen; afhankelijk van de vervoerder kan dit enkele dagen duren). Als u merkt dat het pakket beschadigd is nadat de koerier is vertrokken, neem dan contact op met de koerier.